השוואה Exchange

בעמוד זה תמצאו מענה לשאלות נפוצות בנושא Office365 בהשוואה לשירות RedX Exchange.
השאלות רוכזו ונאספו מלקוחות שביקשו לבדוק את השירותים השונים.

RedX היא ספק השירות היחיד בישראל שמוכר את כל סוגי הפתרונות בכל רמות המוצר והמחיר. כתוצאה מכך היא ספק השירות היחיד, שמציג בפני הלקוחות השוואה אמיתית בין המוצרים (להבדיל מספק של פתרון בודד שתמיד יספר בשבחו של הפתרון ויסתיר את החסרונות).


מה ההבדל בין שירות RedX Exchange לשירות Office365?

שירות RedX Exchange הוא פתרון עסקי מתקדם, המתייחס לתוכנת ה-Outlook והמידע בה ככלי עסקי קריטי. השירות כולל גיבוי מידע מלא, המאפשר שיחזור מידע לאחור ותמיכה רחבה.

שירות Office365 הוא פתרון זול שאינו מתאים לכל סוגי הלקוחות. הפתרוןן אינו כולל ואינו מאפשר שיחזור מידע במקרה של תיבה שהמידע בה נפגם. התמיכה היא ברמת Admin בלבד ואינה כוללת תמיכה למשתמש קצה בשאלות How To. כל המידע הטכני באנגלית.


מדוע יש הבדל גדול במחיר?

שירות Office365 מבוסס על ניהול עצמי של הלקוח ומבוסס על מודל עסקי של שירותים נוספים (דרישות מינימום המחייבות את הלקוח לשדרוגים תכופים של גרסאות Office) ותמיכה באמצעות *שותפים מוסמכים. כאמור, השירות אינו כולל גיבוי מלא ואינו מאפשר שיחזור תיבה, רכיב המוזיל משמעותית את עלויות השירות.

שירות RedX Exchange הוא פתרון מלא הכולל גיבוי עסקי מלא, תמיכה טכנית רחבה ופתרון ייעודי לשוק הישראלי עם ניסיון של 8 שנים בתמיכה בשוק הישראלי. השירות כולל רישוי לתוכנת Outlook החדשה ביותר ואינו מחייב את הלקוח בשדרוגים או בניהול עצמי.


כיצד מתבצע תהליך מעבר ל Office365?

התחברות לשירות מחייבת הבנה ויכולת טכנית. חלק מהלקוחות יכולים לבצע זאת בעצמם. מרבית המשתמשים ידרשו לבצע זאת באמצעות גורם טכני בתשלום נפרד.

  • דרישות מינימום: Office 2007 ומעלה. תשלום בכרטיס אשראי בלבד.
  • בחירת מסלול השירות הנדרש
  • הקמת חשבון
  • עדכון DNS
  • העברת מידע היסטורי
  • הגדרת שיתופים
  • הגדרת טלפונים חכמים

Office365 כולל רישוי לגרסת האופיס החדשה ביותר?

נכון, אבל לא משתלם.
ישנו מסלול הכולל רישוי שעלותו 12$ לחודש! כלומר 432$ ל-3 שנים.
Office2010 עולה בחנות כ-220$ ומרבית העסקים משדרגים גירסה אחת ל-5-7 שנים (עלות חודשית של 3.6-2.6$)
יש לקחת בחשבון שגרסת האופיס שנמכרת עם 365 היא אומנם הגרסה המורחבת, אבל מרבית המשתמשים עובדים רק עם תוכנות הבסיס.
שורה תחתונה – מודל הרישוי יקר ולא כדאי ומייקר משמעותית את השירות כולו.


כמה עולה שירות Office365?

מחיר השירות נע בין 5-27$ לחודש למשתמש.
ישנם מסלולים רבים בהתאם לרכיבי השירות הנדרשים ללקוח. חלקם מציעים תמיכה מקוונת בלבד ואינם כוללים התחייבות לתקופה. חלקם כוללים גם תמיכה טלפונית בהתחייבות חוזית לשנה.


האם שירות Office365 תומך בחיבור ל-BlackBerry?

כן, אך השירות בתקופת בטא ולא ידוע מה יהיה מחירו ומתי יושק באופן רשמי.


האם יש תמיכה בעברית לOffice365?

חלקית. לאחרונה הושק מרכז תמיכה במיקרוסופט ישראל. מרכז התמיכה מספק שירות תמיכה טכנית ברמת ADMIN בלבד, ללא תמיכה במשתמשי קצה ובשאלות How To. המרכז לא מספק מענה של שירות לקוחות ואת אלו יש לבצע באנגלית מול המרכז העולמי.


האם יש הבדל בביצועים?

כן. שירותי הענן ובעיקר שירות Exchange מחייבים חיבור רציף ואיכותי לשרתים, מכיוון שמדובר בסנכרון קבוע, להבדיל מגלישה באינטרנט או בדיקת דואר POP3, אשר מבצעים שאילתה ומורידים את המידע הנדרש. שירות זה הוא דו-כיווני בסנכרון תמידי מול השרת.
קישוריות האינטרנט לחו”ל תמיד תספק ביצועים נמוכים משמעותית מחיבור לשרת מקומי. הפגיעה בשירות אינה קשורה לאיכות המוצר של Office365, אלא בעומסים על התקשורת לחו”ל והמרחק הגדול.

שרתי RedX מאוחסנים בחוות שרתים בישראל ומספקים חיבור מהיר במאות אחוזים במרבית הזמן מהחיבור לשרתים בחו”ל.


אלו שירותים נוספים יש ב-Office365?

Office365 מציעה מספר פתרונות, אשר שיווקית נשמעים מאוד שימושיים, אך בודדים בישראל באמת משתמשים בהם. שירות Lync, Office Web Apps ושירות SharePoint, אשר מאפשרים שמירת המידע ברשת אינם ישימים למרבית העסקים בישראל. בדקו בסביבתכם הקרובה. הסיכוי שתמצאו מישהו שעובד עם יישומים אלו אפסי.


מהירות תגובה?!

זמני התגובה לטיפול במקרה של תקלה בשירות קריטי עולים לעסק כסף רב. שירות 365 לא מתחייב לזמני תגובה ומענה והתמיכה נעשית מול נציגים זוטרים במוקדי שירות ענקיים וללא יכולת להגיע לדרג ניהולי.
שירות RedX מבוצע על ידי נציגי תמיכה מקצועיים בעברית, בעלי גישה ישירה ומהירה למהנדסי הרשת אשר הקימו, מנהלים ומתחזקים את מערך השרתים, דבר שמבטיח מענה מקצועי יותר, מהיר יותר לכל סוג של תקלה. במידת הנדרש, ניתן לדבר עם גורם ניהולי. השירות ללא התחייבות ומבוסס על שימור לקוחות על בסיס שביעות רצון בלבד.


SLA וזמני השבתה

SLA היא התחייבות לרמת שירות. הגדרת פרמטרים הניתנים למדידה והתחייבות הספק לפיצוי במקרים של אי-עמידה בהתחייבות.

  • Office365 מתחייבים לזמינות שרתים של 99.9% עם פיצוי של 50% במקרה של פחות מ-99% זמינות. המשמעות הפרקטית מאחורי ההבטחות היפות היא פיצוי של 2.5$ במקרה שהמערכת למטה מעל 7 שעות בחודש.
    אין התחייבות לזמני תגובה של מוקדי התמיכה.
  • RedX מתחייבת לזמינות שרתים של 99.99% עם פיצוי של חודש שירות שלם במקרה של ירידה מתחת ל99.8%. המשמעות הפרקטית היא פיצוי בסך של מחיר השירות המלא לחודש במקרה של חוסר זמינות שרתים מעל לשעה ועשרים דקות בחודש.
    בנוסף יש התחייבות לזמני תגובה של שעתיים ממועד פתיחית התקלה וחזרת מנהל תוך 3 ימי עבודה.


דגש חשוב: SLA המגדיר זמינות שרתים אינו כולל זמני השבתה יזומה לצורכי תחזוקה. בשנת 2010 שירות ה-Exchange של מיקרוסופט כללו 113 השבתות, 74 לא מתוכננות ו-33 השבתות יזומות. RedX במשך כל 8 שנות הפעילות לא הגיע ל-50 השבתות!


הסכם שירות או חתול בשק?

הסכם השירות של Office365 כולל הרבה אותיות קטנות באנגלית משפטית וטכנית עם הרבה הסכמי משנה, תנאים ומגבלות שמעטים הלקוחות שקראו ומבינים.
הסכם השירות של RedX כתוב בעברית על 2 עמודים, בלי אותיות קטנות, בלי התחייבות, בשפה בהירה והגינות צרכנית.


בשלות מוצר – ותק שירות

RedX Exchange נמכר 8 שנים, ושומר על יציבות, בשלות ולקוחות מרוצים. מודל השירות קבוע. השירות מיומו הראשון נמכר ללא התחייבות, הסכם השירות פשוט, שקוף ובעברית.

Office365 הושק השנה, השירות בהתחייבות, הספק זר והחומר הטכני באנגלית ללא מענה לבעיות לוקליות (שעון קיץ, ימין/ שמאל, ג’יבריש, היכרות עם בעיות מול ספקיות תקשורת מקומיות). ההסכם מסתיר הרבה מגבלות וכולל התחייבות לתקופה של שנה.


שורה תחתונה:

שירות Office365 הוא פתרון זול ואטרקטיבי לחלק מהלקוחות. מכיוון שמדובר בכלי עבודה אשר מנהל את המידע העסקי, יש חשיבות גבוהה לזמינות שלו, לגיבוי ולאיכות התמיכה. זכרו ששעת עובד הזול ביותר עולה הרבה יותר מ5$ ומדובר בכלי העבודה שעובדים מולו כל שעות העבודה ובמקרים רבים בעידן הטלפונים החכמים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

בדרך כלל, הפתרון מתאים לארגונים טכנולוגיים גדולים המחזיקים באיש IT מקומי, אשר מסוגל ללמוד את Office365 על בוריו ולנצל את היכולות המתקדמות. עסקים קטנים שאינם טכנולוגיים לרוב ישלמו על האותיות הקטנות כסף גדול.

חישוב פשוט של מחיר המוצר הבסיסי + זמן תמיכה + זמני השבתה + שדרוגי תוכנה + חוסר גיבוי/ סכנה לאובדן מידע נותן תשובה ברורה.
* שותפים מוסמכים – חברות מחשבים אשר עברו הסמכה על ידי מיקרוסופט. מרביתם מחזיקים בניסיון קטן מאוד והיכרות מאוד בסיסית של הפתרון להבדיל מRedX, שמתמחה בשירותי הענן עם ניסיון של 8 שנים ואלפי לקוחות בשירות.

צור קשר עם מומחה שירותי הענן שלנו עוד היום.