אחסון בענן וגיבוי מידע – לא מה שחשבתם

מה ההבדל בין כונן רשת, שרת וירטואלי וגיבוי בענן?

שירותי הענן השונים מציפים אותנו מכל מקום, כולם מציעים לנו לשמור את המידע אצלם עם יכולות מתקדמות של גישה מכל מקום, שיתוף, גיבוי ועוד והכל במחירים קטנים עם הבטחות גדולות.

אבני היסוד לניהול מידע:

מדוע מבדילים בין מידע עסקי לפרטי?

מידע פרטי מאופיין בעיקרו בקבצי מולטימדיה (תמונות, סרטים ומוזיקה) בנפח גדול מאוד, עם ערך סנטימנטילי בלבד. במקרה של אובדן מידע הנזק הכספי קטן.
מידע עסקי מאופיין בעיקרו ממסמכים (מסמכי אופיס, PDF, מסמכים סרוקים ובסיסי נתונים), הנפח לרוב הוא נמוך (מומצע של 2GB לעובד) אך עם משמעות עיסקית קריטית ושווי כספי גבוה מאוד. למעשה, במרבית העסקים, הנכס היקר ביותר הוא המידע ואובדנו יכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים עד כדי סגירת פעילות. המשמעות לעסק באובדן ספרי הנהלת חשבונות, החומר השיווקי והמסחרי, הצעות מחירים, רשימת הספקים והלקוחות, תיעוד של כל ההסכמים וכן הלאה, היא הרסנית.

איך מנהלים מידע עסקי?

ניהול מידע עסקי היא תורה בפני עצמה ויש חברות המתמחות רק בנושא זה. אך הבסיס לשמירת המידע זהה בכל החברות קטנות וגדולות:
אבטחה – שמירת המידע באופן מאובטח ברמת הסביר לגודל וסוג פעילות העסק.
זמינות – חוסר זמינות המידע גורם להשבתה של הפעילות העסקית, ישנם כלים רבים המאפשרים המשך פעילות במקרה של כשל מערכות. הבסיס הוא ניהול המידע על שרת מבוסס על כוננים המחוברים הטכנולוגיית RAID המאפשרת המשך פעילות גם כאשר כונן כשל. ועד לאתרי רפליקציה מתקדמים המאפשרים המשך עבודה גם במקרה של פגיעה באתר השרתים הראשי. רבים טועים ומתייחסים לפתרונות רפליקציה כסוג של גיבוי, רפליקציה משמעותה שכפול מידע. כלומר אם מידע נפגם בצד אחד, הוא יפגם גם בצד האחר.
גיבוי / שרידות – מאחורי המילה גיבוי יש מאות רכיבים ואלפי פרמטרים המשפיעים על יכולת השיקום במקרה הצורך. מיקום הגיבוי, הצפנת המידע, אופן שיחזור המידע, מחזור גיבוי, טכנולוגיית הגיבוי, מספר גרסאות הגיבוי, בקרת תקינות, שיחזורים ייזומים ועוד.

הפתרונות והשירותים

לאחר שהבנו מה דרוש, ננסה להבין מהם המוצרים הקיימים וכיצד ניתן לעבוד איתם מבלי לקחת סיכונים מיותרים:

כונן בענן / אחסון בענן

dropbox, skydrive, copy, Google Apps, iCloud webdisk ועוד…
היתרונות: מרבית השירותים מספקים רפליקציה של המידע ומאפשרים גישה למידע מכל מחשב, כולל דרך דפדפן האינטרנט ואף מטלפונים חכמים. סנכרון המידע מספק סוג של גיבוי למקרה של קריסת דיסק/ מחשב.
החסרונות: גישה מכל מקום משמעותה פגיעה משמעותית באבטחת המידע, הקלות לגשת למידע ואף לפגוע בו פשוטה יחסית. ופגיעה ממקור אחד מיד מסנכרנת לכל שאר תחנות הקצה. מרבית השירותים לא כוללים יכולת שיחזור מידע. ואלו שכן מספקים זאת מאפשרים זאת רק ברמת קובץ בודד. כך לדוגמא נפגעה תקיית תמונות המכילה מאות או אלפי תמונות השיחזור דורש פעולה על כל קובץ בנפרד.

גיבוי בענן / גיבוי מרחוק

גיבוי בענן הוא כלי עסקי. המידע מוצפן בצד לקוח ונשמר במספר גרסאות בחוות שרתים מרוחקות. שירותי הגיבוי האיכותיים מספקים מענה לגיבוי של כל מערכות ההפעלה, בסיסי נתונים ושרתים עם יכולות מתקדמות של אבטחה, ניהול ובקרה. חשוב לדעת שגיבוי מרחוק מחייב בקרה אנושית קפדנית. מקרים רבים יגלו לקוחות שמשלמים שנים על השירות כי ביום שידרש שיחזור לא יהיה ניתן לבצע זאת מסיבות רבות. זכרו שכלי אוטוntyh לא מבטל את הצורך להשגחה, בקרה וניהול.

היתרונות: יתרון טכנולוגי בכל היבט על פני כל פתרונות הגיבוי האחרים. לא דורש גורם טכני לתהליך הגיבוי והשחזור, מאפשר גיבוי אתרים מרוחקים, אינו מוגבל בנפח, אינו דורש השקעה בחומרה ורישוי. מספק מענה לכל סוגי התרחישים של פגיעה במידע (כשל חומרה, וירוסים, האקינג, פגיעה זדונית עk hsh עובדים וכן הלאה)
החסרונות: מוגבל ליכולות קישוריות האינטרנט. עסקים המייצרים נפח מידע יומי גדול (לרוב מולטימדיה) מחוייבים בתשתיות אינטרנט ייעודיות לנושא.

למידע נוסף על פתרונות הגיבוי מרחוק שלנו לחצו כאן

שרת וירטואלי

שרת וירטואלי מספק סביבה ייעודית וסגורה ללקוח. אמנם הוא נמצא בענן בסביבה שיתופית, אך השרת הוא של הלקוח בלבד והוא יכול לעשות בו כרצונו: להתקין עליו איזו מערכת הפעלה שירצה, אלו תוכנות שיבקש, וניתן לאבטח אותו בהתאמה אישית לדרישות הלקוח. שרת וירטואלי מגיע כברירת מחדל ללא גיבוי, ולכן חשוב מאוד לבדוק שספק השירות כולל גישוי בשירות ולבדוק שסוג הגיבוי עומד בדרישות המשתמש.

יתרונות: סביבה סגורה עם גמישות מלאה לדרישות הלקוח.
חסרונות: עלות תחזוקה יקרה יחסית

למידע נוסף על פתרונות השרתים הוירטואלים שלנו לחצו כאן

הסיכונים

נכון, אנחנו גרים במדינת “לי זה לא יקרה”, אבל זה קורה, והרבה יותר ממה שאתם חושבים.
מרבית העסקים שנפגעו ישתיקו זאת בכדי לא לפגוע במוניטין שלהם. פריצות ופגיעה במידע היא מעשה יומיומי. חלקם על ידי מתחרים עסקיים, חלקם כטרור פוליטי ומרביתם על ידי האקרים משועממים שבוחנים גבולות ויכולות.

לא משנה אם זה וירוס, קריסת דיסק או עובד ממורמר – אובדן או פגיעה במידע. אנו נתקלים כל הזמן בעסקים שנפגעו עם נזקים בלתי הפיכים והכל בגלל הגישה של “לי זה לא יקרה”.

מרבית הסכנות הן בכלל לא מפירצות אבטחה או וירוסים אלא מרשלנות תורמת של המשתמש שמעדיף את הנוחות על פני אבטחת המידע.

שאלו את עצמכם:

  1. מתי בפעם האחרונה החלפתם סיסמה ביוזמתכם?
  2. מתי בפעם האחרונה בצעתם שיחזור מידע יזום?
  3. האם יש לכם סיסמה זהה במרבית החשבונות?
  4. האם יש לכם גיבוי למידע?
  5. אם יש לכם גיבוי, האם אתם בטוחים שמחר ניתן לשחזר את המידע?
  6. מי אחראי לשיחזור מידע במקרה הצורך?

להתאמת שירותי גיבוי בהתאמה מלאה עבור העסק שלכם,
צור קשר עם מומחה שירותי הענן שלנו עוד היום.
Contact us line
Sending

By | 2016-10-12T19:20:11+00:00 אוגוסט 22nd, 2013|Cloud|0 תגובות

נשמח לקבל תגובה - כתבו כאן