סיפורי לקוח – גיבוי מרחוק

סיפורי לקוח – גיבוי מרחוק 2016-10-12T19:19:46+00:00

מה עלול לקרות ולעתים קרובות קורה, כשלא מבצעים גיבוי מרחוק?

כל הסיפורים בעמוד מבוססים על מידע אמיתי:

  • קריסת כונן גיבוי של מחשב נייד שגובה לכונן גיבוי חיצוני.
    ע.ג. מת”א, בעל חברת אודיו שמר את כל המידע העסקי על מחשבו הנייד. עם גיבוי יומי לכונן קשיח שהחזיק בביתו.
    באותה תקופה ניהל ע’ רק את שירותי הדואר המנוהל (Hosted Exchange) בחברת RedX.
    במרץ 2003 קרס הכונן קשיח במחשב הנייד.  מכיוון שע’ ידע שיש לו גיבוי לכונן הקשיח חיצוני לא דאג ורק דאג להחלפת הכונן הקשיח במחשבו. לאחר שמסר את המחשב הנייד למעבדת תיקונים, חזר לביתו וחיבר את דיסק הגיבוי למחשב שולחני, בכדי להוציא מידע על פרוייקטים שעליהם עבד באותו זמן. לאחר חיבור הכונן הקשיח למחשב השולחני, לא עלה הכונן ולא היה ניתן לאתר מידע. ע’ הוא בחור מאד מסודר וקפדני וידע ששבוע שעבר ביצע בדיקת תקינות וראה שהכונן תקין והגיבוי מלפני שבוע עבר בהצלחה.
    למחרת לקח ע’ את הכונן הקשיח לחברת מיטסי, המתמחה בשיחזור מידע ולמזלו הצליחו תוך 4 ימים להוציא את כל המידע בהצלחה – עלות השחזור 1600$.
  • הצפת מרתף שמשמש כמשרד.
    א.ק. מרמת השרון מחזיק במרתף בביתו משרד הפקות וידאו. במשרד 3 מחשבי מק המיעדים לעריכה גרפית, 2 מחשבים לעבודה משרדית ומחשב הנהלת חשבונות. בבוקר של ינואר 2004 ירד א’ לעבודה הרגילה במרתף, כאשר להפתעתו גילה הצפה בגובה של 1 מטר במרתף. כל המחשבים, כל הצילומים, הן החומר הגולמי והן החומר הערוך, החומר של הנהלת החשבונות, שהיה שמור במחשבים וכונני אחסון. מרבית הציוד “טבע” ואיתו כל המידע. כל היסטוריית הפעילות של החברה, הפרוייטים שהסתיימו והפרוייקטים החיים.
    מרבית המידע לא היה ניתן לשחזור ודרש בנייה מחדש.

גיבוי ושחזור

עוד מקרים וסיבות לבצע גיבוי מרחוק

  • “ניקוי משרד”
    ע.פ. בעלים ומנכ”ל חברת פיתוח מצליחה, שממוקמת באזור התעשייה בנתניה. הוא ביצע גיבוי מקומי לקלטות גיבוי. במרץ 2005 הפסיקה מערכת הגיבוי להוציא לוגים תקינים וקלטות הגיבוי נתקעו פעמים רבות. טייפ הגיבוי היה מיושן והומלץ לעבור לגיבוי חיצוני או לרכוש מערכת גיבוי חדשה שעלותה 1850$. ע’ ניסה לתקן את טייפ הגיבוי הקיים במשך תקופה מסוימת, בתקווה לחסוך הוצאות מיותרות לחברה. בבוקר יום ראשון ה -27 למרץ גילו עובדי החברה את המשרד פתוח ו”נקי” ממחשבים. 20 מחשבים נגנבו. למזלו של ע’ ושל החברה דווקא השרתים לא נגנבו. הגנבים כבר “הסבירו” לע’ את חשיבות הגיבוי. באותו יום הותקן גיבוי מרחוק במשרדי א.
  • אובדן מחשב נייד
    מ.א. החזיקה במחשבה הנייד את כל המידע האישי שלה. מ’ היא אישיות בכירה, מוכרת ואמידה, שמחזיקה במחשב שלה מידע רגיש הן במישור העסקי והן חומר אישי עם ערך סנטימנטלי רב. בשנת 2008 נגנב המחשב הנייד בדרך למלון בניו-יורק. לשמחתה ומזלה של מ. כל המידע הרגיש היה מגובה עם שירותי הגיבוי של RedX. מ. רכשה מחשב חדש חיברה אותו לאינטרנט וצוות השירות של RedX שיחזר לה את כל המידע בשליטה מרחוק.
  • אובדן רשימת אנשי הקשר
    י’ ממשרד עו”ד בנתניה עבד עם מכשיר נוקיה e71 בו ניהל רשימת אנשי קשר עם מעל ל-5,000 רשומות. י’ לא הקפיד על סנכרון המכשיר וגיבוי המידע שאסף במשך שנים רבות, מתוך אמונה של “לי זה לא יקרה”. ביולי 2009 נגנב הטלפון עם כל המידע בו, ללא יכולת שיחזור.
  • סנכרון וגיבוי טלפון חכם
    ש’ מבני ברק נסע עם מכשיר הבלקברי שלו לארה”ב. במהלך הביקור בארה”ב אבד או נגנב מכשירו. ש’ שידע שהמידע מסונכרן בזמן אמת לשרתי ה-Exchange של RedX, התקשר לשירות הלקוחות וביקש לדעת מה ניתן לעשות. צוות השירות הסביר לו שקודם כל מומלץ לבצע מחיקה מרחוק ונעילה של המכשיר, בכדי למנוע דליפת מידע. לאחר מכן יש לרכוש מכשיר חדש ולאחר ביצוע אקטיבציה (חיבור המכשיר לשירות), יסונכרן כל המידע בחזרה. תוך 4 שעות שעות היה עם מכשיר בלקברי חדש ונגיש לכל המידע העסקי שלו.

צור קשר עם מומחה שירותי גיבוי מרחוק שלנו עוד היום.

Contact us line
Sending