מחשוב ענן

מחשוב ענן 2016-10-12T19:19:59+00:00

מחשוב ענן – כולם מדברים על זה, כולם מוכרים את זה אבל מעטים באמת מבינים על מה מדובר ומה המשמעות מאחורי הביטוי שכולם מדברים עליו.

מאחורי מילה “ענן” ישנה מטרה אחת פשוטה: הוצאת מערכות המחשוב ממשתמש הקצה. במקום שלקוח ירכוש וינהל את החומרה והתוכנה, הוא ישכור שירותים.

למה אני צריך לרכוש שרת, אם אני יכול להשכיר רק את השירות שהוא מספק לי? מאחורי הקמת מערך מחשוב יש כאב ראש רב והשקעת משאבים אין סופיים ובלתי צפויים ללקוח. הבחירה במחשוב ענן מספקת לך פתרון מתקדם יותר יחד עם הוזלת עלויות משמעותית. היתרונות בטכנולוגיית הענן עצומות והרכיב היחיד שנשאר ללקוח הוא בחירת הספק הנכון.

מה זה מחשוב ענן?

משמעות המושג היא פשוטה: הוצאת משאבי המחשוב למיקור חוץ (outsourcing). במקום לרכוש חומרה ורישוי, במקום לעסוק כל הזמן בתחזוקת המערכות ניהול ושידרוג, המשתמש רוכש שירות מספק חיצוני.

בדיוק כמו שאנחנו לא מחזיקים גנרטור או באר-מים במשרד, אלא מחוברים לחברת החשמל ומקורות. כך עובדים היום מרבית העסקים הגדולים ולשם הולך כל עולם המחשוב (קריאה נוספת).

אולי זה נשמע לכם רחוק מידי, ולעסקים גדולים, אך כל אחד מאיתנו כבר עובד עם מחשוב ענן: עבודה עם Gmail, אירוח אתרים, Exchange , גיבוי מרחוקשירות Fax2Mail ,YouTube וכן הלאה שירותי מחשוב ענן היום נגישים וזולים ומותאמים גם לעסקים קטנים.

RedX מספקת מגוון שירותים בשיטה זו ומאפשרת ללקוחותיה להפנות את משאבי העסק לפעילות העקרית שלו ולא לעסוק כל הזמן בתחזוקת רשת המחשבים. מדריך זה בא להציג את השירותים השונים והיכולות המתקדמות.

 יתרונות לעבודה בשירות ענן:

 חיבור מיידי לשירות

  • אין השקעה ראשונית
  • אין התחייבות לתקופה
  • אין דמי הקמה (במרבית המקרים)
  • אין מינימום משתמשים
  • תמיכה טכנית חינם
  • עבודה עם המערכות המתקדמות ביותר (חומרה ותוכנה)
  • תחזוקת מערכות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע (99.9% זמינות)
  • חסכון כספי משמעותי (חומרה, רישוי, ביטוח, זמני השבתה, ניהול ותחזוקה)
  • תחזוקת מערכות על ידי מומחים
  • שקט!!! ביטול כל כאב הראש הכרוך ברכישה, תחזוקה וניהול מערכות מחשוב.

שירותים נפוצים:

מחשוב ענן מאפשר להעביר את מרבית תשתיות המחשוב הרגישות מחוץ לעסק. לא משנה אם מדובר על שרתי הדואר, הנהלת חשבונות, בסיסי נתונים, שרתי פיתוח, אתרים, ניהול לקוחות שרתי קבצים ואפילו את כל סביבת העבודה של המשתמש. ניתן לארח כמעט את הכל בענן:

פתרונות מחשוב ענן מובחרים - Redx

  1. שרתים וירטואליים

    פתרון אשר תפס תאוצה אדירה בשנים האחרונות והיום מהווה תחליף כמעט לכל המקרים בהם לקוחות נדרשו לרכישת שרתים באלפי דולרים.

    להבדיל משרת פיסי אשר מחייב השקעה ראשונית גדולה, אירוח בחוות שרתים, הקמה ותחזוקה ע”י מומחים, שרת וירטואלי הוא למעשה השכרת תשתיות בהתאמה לצורך. לדוגמא, חברת פיתוח יכולה להזמין שרת בקונפיגורציה מסויימת ולסגור אותו לאחר חצי שנה של פיתוח.

    בונה אתרים יכול לקחת שרת בסיס ולהגדיל משאבים או להקטינם בהתאם לנפח הפעילות.

    רכיבים כמו כמות מעבדים, זכרון, רוחב פס וכונן קשיח נמכרים בהתאמה אישית וגמישות מלאה. שדרוג הרכיבים לוקח דקות קצרות והאחריות לזמינות השרת והתשתיות היא באחריות הספק.

  2. דואר מנוהל (Hosted Exchange)

    שירות Exchange Online מהווה תחליף לשרת דואר פנים ארגוני. שרת הדואר של Microsoft Exchange הוא שרת הדואר הנפוץ בעולם ומהווה את כלי התקשורת החשוב ביותר לפעילות העסקית.

    שיתוף יומנים, סנכרון לטלפונים חכמים, ספר טלפונים ארגוני נגישות למידע מכל מקום ועוד מאות תכונות חכמות הפכו את השירות לחשוב וקריטי בכל משרד. Exchange Online מאפשר להתחבר לשירות ללא השקעה ראשונית, ללא התחייבות ובהטמעה מיידית. השירות כולל את כל היכולות של השרת המקומי עם עליונות טכנולוגית ויתרונות רבים נוספים כמו אבטחה משופרת, זמינות גבוהה יותר מכל שרת מקומי, שדרוגים חינם ועבודה על המערכות המתקדמות ביותר.

  3. Fax2Mail

    שירות ותיק המאפשר קבלה ושליחת הפקסים ישירות לדואר האלקטרוני. שימוש בשירות מספק יתרונות רבים, כמו תיוק המידע ישירות לתיקיית הלקוח באופן אלקטרוני, זמינות למידע מכל מקום, אפשרות שליחה למספר נמענים וכמובן’ חסכון בעלויות תחזוקה של מכשיר פקס.

  4. גיבוי מרחוק

    שירות ותיק, שהחל לתפוס תאוצה בשנים האחרונות. מדובר בפתרון גיבוי זול יחסית וטוב בהרבה מכל פתרון גיבוי אחר.

    המידע יוצא מוצפן מאתר הלקוח ונשמר על בסיס יומי בשרתים מרוחקים.

    לגיבוי מרחוק יתרונות רבים על פני כל הפתרונות המקומיים: אין מגבלת נפח, המידע נשמר מחוץ לארגון על בסיס יומי, אפשרות לעדכון הגדרות של מחזור גיבוי וטווח ללא הגבלה, אפשרות לגיבוי מחשבים מרוחקים, שיחזור מכל מקום ללא ידע מקצועי.

  5. משרד וירטואלי

    משמעות השירות היא הוצאת כל מערך השירות לאיחסון חיצוני. הלקוח מקבל שרת פרטי המותאם לדרישות של העסק וכל פעילות הלקוח מבוצעת בשליטה מרחוק על השרת. שיטת עבודה זו מבטלת את כל הקריטיות של מערך המחשוב המקומי, גם במקרה של שריפה יכול הלקוח להמשיך בפעילותו העסקית מכל אתר חלופי. הלקוח כבר לא משקיע על תחנות קצה ומחשיבם ניידים חזקים מכיוון שכל כח העיבוד נעשה על השרת ותחנות הקצה הן צינור לשליטה מרחוק בלבד.

  6. CRM

    תוכנות לניהול לקוחות תפסו תאוצה בשנים האחרונות/ בשוק ניתן למצוא מגוון גדול של תוכנות שהנפוצה ביניהן היא salesforce, אך יש לה מתחרות רבות כמו ה-CRM של Microsoft ועוד מגוון פתרונות של יצרנים קטנים וגדולים.

  7. הנהלת חשבונות

    כיום כבר ניתן למצוא פתרונות רבים של תוכנות הנהלת חשבונות כשירות ברשת. בימים אלו מפתחות מרבית החברות הגדולות והנפוצות בשוק פתרון מבוסס רשת במקום התוכנות הישנות שדורשות עבודה על מחשב מקומי.

בכתבות רבות המדברות על מחשוב ענן אוהבים להפחיד את משתמשי הקצה בסכנות האבטחה של מערכות מבוססות רשת, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה הפשוטה שהאבטחה והשרידות של שירותים מבוססי רשת גבוהה יותר מכל פתרון מקומי. פריצה לרשת מחשבים מקומית קלה מאוד הן פיסית והן טכנולוגית. מרבית העסקים לא דואגים לגיבוי נאות ומגלים ביום הדין, שלא ניתן לשחזר את המידע שאספו במשך שנים רבות.

מחשוב ענן יספק מענה טוב יותר וזול יותר מכל מערכת מקומית.

טבלת השוואה

רשת מקומית מחשוב ענן
רכישת חומרה + רישוי השקעה יקרה
מחייב השקעה כספית גבוהה וחכמה, בכדי להבטיח ניצול חכם לשנים קדימה.
במקרים של צמיחה מהירה, מחייב שדרוגים או החלפת החומרה. במקרים של צמצום מדובר בהשקעה שירדה לטימיון.
אין
השירות מבוסס על מערכות השרתים של ספק השירות לרוב חזקות משמעותית ממערכות מקומיות. עם אפשרות להרחבה/ צמצום. משאבים בהתאם לצורך.
תשלום חודשי בהתאם לצריכה.
מיקום השרתים לרוב באתר הלקוח
רמת אבטחה, ביצועים ויציבות מערכות נמוכה משמעותית.
בחוות שרתים
תנאים אופטימליים ומערכות כפולות לאבטחת שרידות ויתירות גבוהה.
אבטחה בסיסית אבטחה פיסית וטכנולוגית גבוהה יותר מכל פתרון מקומי
גמישות אין מלאה
ניתן להרחיב ולצמצם משאבי חומרה/ רישוי/ שירותים. התשלום החודשי בגין הצורך האמיתי של הלקוח בלבד.
שדרוגים לבחירת הלקוח שדרוג המחייב כאב ראש גדול, השקעה כספית חוזרת ותהליך הטמעה מורכב באחריות ספק.
מצד לקוח מדובר בתהליך שקוף במרבית המקרים וללא צורך בהשקעה, כאב ראש או תהליכי הטמעה.
בלתי צפוי תקלות חומרה, וירוסים, תקלות תקשורת, פריצה.
משמעות כספית כבדה ללקוח. בדרך כלל מייצר השבתה של הפעילות עד לתיקון הנדרש
באחריות ספק.
סבירות לתקלות משביתות נמוכה משמעותית. גם במקרה שיש כאלו, המשאבים לתיקון גבוהים משמעותית.
יתירות Redundancy נמוכה
לרוב רמה נמוכה בשל העלויות הגבוהות.
סטטיסטיקות מדברות על 97% זמינות למערך מקומי.
גבוהה מאוד
מערכות כפולות רבות המבטיחות יתירות למרבית סוגי הכשלים (דיסקים, כונן קשיח, שרתים, תקשורת)
התחייבות חוזית לזמינות של 99.9%
פרופורציה בכדי להבטיח שירותי ענן איכותיים, נדרשת השקעה גדולה מאוד בכדי להבטיח ביצועים, יציבות ויתירות.
חוות השרתים מספקת חלק מתשתיות אלו וכוללת מערכות כפולות של חשמל, מיזוג ותקשורת. מערך אבטחה, מערכות כיבוי אש ועוד רכיבים רבים.
בנוסף, RedX המספקת את הפתרון הבנוי על מערכות שרתים ומערכות איחסון (Storage) מתקדמות וחזקות. כך לדוגמא דיסק בודד של מערך האיחסון עולה כמו חצי שרת ממוצע. בכדי להבטיח שליטה ובקרה על המערכות, ישנן מספר מערכות ניטור, אשר בכל מקרה של חשד לתקלה או פגיעה בביצועים מוקפץ כונן לטיפול מיידי.
זאת בנוסף למחלקת המומחים שהקימה ומתחזקת את המערכות וכלים רבים המבטיחים ללקוחותינו את הפתרון הטוב ביותר.

צרו איתנו קשר לקבלת הצעת שירותי ענן ה”תפורה” במיוחד עבורכם

Contact us line
Sending