גיבוי ענן – שאלות נפוצות

גיבוי ענן – שאלות נפוצות 2016-10-12T19:19:55+00:00

גיבוי ענן / מרחוק – שאלות נפוצות

כל השאלות עם כל התשובות בנושא גיבוי ענן / גיבוי מרחוק.
איך זה עובד? מי שומר על המידע שלך? כמה גרסאות לאחור לשמור? מהו ההבדל בין שירות זה לפתרונות גיבוי אחרים?
זהו עמוד חובה לפני בחירת פתרון גיבוי למידע עסקי.

שירות גיבוי לעסקים מורכב מתוכנה בצד לקוח, המותקנת על השרתים ותחנות הקצה, הנדרשות לגיבוי ומערך שרתים ומערכות איחסון (Storage) בצד הספק.
הגיבוי מבוצע באופן אוטומטי כל יום בשעה שהוגדרה מראש. המידע נדחס, מוצפן ומועבר בצורה מאובטחת (SSL) לשרתי הגיבוי שבחוות השרתים.

להבדיל מפתרונות גיבוי מקומיים, מערכת הגיבוי מרחוק מאפשרת גמישות מוחלטת לכל רכיבי השירות בהתאמה לצרכי הלקוח. ניתן לשנות בקלות ובאופן מיידי את מספר הגרסאות שנשמרות לאחור, להוסיף ולהוריד מחשבים, או לבצע גיבוי למחשבים מרוחקים (לדוגמא, מחשבים ניידים והמחשבים בבית של העובדים הבכירים). גם הגדרת הגיבוי וגם תהליך השיחזור פשוטים ואינם דורשים ידע טכני.

גיבוי מרחוק

התחייבות להחזר כספי מלא עד 90 יום ממועד קבלת השירות!

ב-RedX אנו מוכרים רק שירותים מוכחים. שירותי ענן שמספקים מענה אמיתי ומקצועי ללקוח. שירות גיבוי לעסקים שלנו הוא פתרון הגיבוי הטוב בישראל ואנו כל כך בטוחים ביכולות המוצר, כך ששירות הגיבוי נמכר ללא התחייבות ועם 90 יום של התחייבות להחזר כספי ללקוח שאינו מרוצה מהשירות (Money Back Guarantee).

שירות גיבוי מרחוק הוא פתרון הגיבוי הטוב ביותר, ביחס לכל טכנולוגית גיבוי אחרת. שירות הגיבוי לענן מאפשר גיבוי לכל סוג שרת ומחשב, לכל מערכת הפעלה ובסיס נתונים, ללא הגבלת נפח. המידע נשמר בצורה מאובטחת באתר מרוחק ולא נדרש גורם מקצועי לניהול השירות. פשוט, גמיש, יעיל ואמין.

 

גיבוי מקומי

גיבוי מרחוק

דורש תפעול של גורם אנושי כן לא
רמת אמינות של מדיית גיבוי נמוכה גבוהה מאוד
תהליך שיחזור מידע נדרש איש טכני ותהליך מורכב תהליך פשוט ומיידי
מיקום פיסי לצורך שחזור יש צורך להגיע פיסית למיקום מערכת הגיבוי ניתן לבצע שחזור מכל מקום
גמישות בנפח הגיבוי הגדלת נפח גיבוי דורשת החלפת חומרה אין מגבלה
תקלות תקלות חומרה, תוכנה יכולות לגזול זמן יקר באחריות ספק
בקרה חיצונית לתקינות הגיבוי אין יש
רמת אבטחה נמוכה גבוהה מאוד
גיבוי מחשבים מרחוקים לא ניתן יש
שמירת גרסות לאחור מייקר עלויות ומסבך את הניהול יש, דורש הגדרה פשוטה חד פעמית
בקרת שיחזור ניהולית אין יש
שקט נפשי אין שקט נפשי יש שקט נפשי

 

תהליך ההתחברות לשירות פשוט ומהיר. כל שנדרש הוא אפיון לחומר הנדרש לגיבוי וקישוריות לאינטרנט.
בהתאם לנפח המידע, מבוצע הגיבוי הראשוני דרך האינטרנט במקרה של נפחים קטנים או שטכנאי RedX אוסף את המידע על כונן קשיח (לאחר שהמידע עובר הצפנה) ומעביר אותו פיסית לחוות השרתים.

במקרים של חברות עם מידע רגיש, המבקשות לא להיות מחוברות לאינטרנט, ניתן לבצע חיבור מאובטח שאינו מקושר לאינטרנט.

שלב הגיבוי הראשוני בו נדרש להעלות את כל המידע לשרת תלוי בנפח הנתונים וברוחב פס האינטרנט של הלקוח.
במקרים בהם הגיבוי הראשוני כולל נפח גדול יגיע טכנאי לאתר הלקוח וייקח את המידע לאחר הצפנה באמצעות דיסק נייד לחוות השרתים.

הגיבוי היומי שכולל רק את הרשומות החדשות והשינויים לוקח זמן קצר, במרבית המקרים דקות בודדות בלבד וזאת בזכות טכנולוגיה מיוחדת של דחיסת המידע וטכנולוגיית העברת הקבצים לשרת.

כן.
העברת המידע אינה מפריעה לעבודה. ניתן לעבוד בזמן תהליך הגיבוי!
במרבית המקרים מוגדר הגיבוי לפעולה מחוץ לשעות העבודה, כך שאינו מורגש כלל.

מערך שרתי הגיבוי מאוחסן בחוות שרתים מאובטחת פיסית וטכנולוגית. הגישה למידע שמורה ללקוח בלבד. המידע נשמר בקבצים מוצפנים, שלא מאפשר גישה אליהם.
בחוות השרתים ישנה שמירה פיסית 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, עם מצלמות במעגל סגור. הגישה לחווה מאושרת לגורמים מורשים בלבד. מעבר לכך מערכת הגיבוי מצויה מאחורי מספר שכבות הגנה טכנולוגיות ומניעת גישה לשרת.

אחד הכללים הבסיסים של גיבוי מידע הוא שמירת עותק באתר מרוחק. גיבוי הנשמר בצמוד למידע לא יהיה זמין במקרים של: גניבה, שריפה, והצפה.

לא!
שירות DRP הוא תוכנית להמשכיות עסקית (Disaster Recovery Plan). מדובר על שירות הכולל איפיון, בניית פתרונות ותהליכים ארגוניים, בכדי למנוע כל סוג של כשל הפוגע בפעילות העסקית, החל מקריסת השרת, דרך גניבת מחשבים מהמשרד, גניבה, שריפה, הצפה, מלחמה, רעידת אדמה, וירוסים, או טעות משתמש שגורמת לאובדן נתונים.

שירות גיבוי מרחוק הוא רכיב אחד מתוך רבים, אך הוא המרכיב החשוב ביותר. עיקרו של ה-DRP הוא בבניית נהלי עבודה לתרחישי אסון, איך מחזירים את הפעילות לשגרה מהר ככל הניתן. אם אין משרדים חלופיים או שצריך לקנות שרת, מדובר בעיכוב בפעילות. אם יש אובדן מידע ללא יכולת שיחזור, מדובר על הפסקת פעילות, סגירת הפעילות העסקית!
הסיכוי שעסק ישתקם מאובדן של הנתונים (רשימת לקוחות, הסכמים, ספרי הנהלת חשבונות, חומר שיווקי) הוא נמוך.

אם יש גיבוי מרחוק מסודר השאלה היא "כמה זמן" ולא "האם" ניתן להמשיך בפעילות העסקית.

גיבוי מרחוק הוא שירות "שקט". המשתמש לא עובד עם השירות, כאשר נקודת המוצא היא שהשירות יעבוד ביום פקודה.
אומנם הטכנולוגיה של הגיבוי מרחוק טובה יותר מכל פתרון חלופי, אך ישנו מרכיב אחד חשוב וקריטי לכל סוג גיבוי, מרכיב הניהול ותחזוקת הגיבוי.

מודל הגיבוי מרחוק נמכר, כמו מרבית שירותי הענן בניהול עצמי. הלקוח מתקין, מאפיין, בודק שהגיבוי תקין ובחלק מהמקרים, הספק יסייע בפעולת השיחזור (חלק מהספקים).
ברדאיקס אנו מאמינים במדיניות עסקית קפדנית והשירות כולל מרכיבים רבים הקשורים לשלב האפיון, ההתקנה, והתחזוקה לכל תקופת השירות. מרכיבי ניהול השירות הם הערובה היחידה, שיהיה ניתן לשחזר מידע ביום פקודה.

מי שמשתמש בגיבוי מרחוק יודע שהוא צריך לבצע בדיקה יומית לתקינות הגיבוי, שכדאי לבצע שיחזור מדגמי מידי תקופה, יודע שהוא צריך לשמור על סיסמת ההצפנה ויש עוד הרבה נקודות שהוא יודע ובדרך כלל לא עושה. גם אם הוא יודע, לא מבצע את הגיבוי.

RedX מקפידה על נהלים עבודה מחמירים והשירות נמכר כשירות מנוהל ולא ב"שירות עצמי", בכדי להבטיח שביום הדין הלקוח ישחזר את המידע ללא הפתעות.

גיבוי מרחוק הוא פתרון הגיבוי הנפוץ בעולם, אך עסקים רבים עדיין מגבים את המידע העסקי שלהם בטכנולוגיות ישנות או לא מקצועיות ולא מודעים לסיכונים:

  • גיבוי לדיסק נייד
    הפתרון הזול ביותר. לרוב, נמכר על ידי טכנאי מחשב שאינם מבינים את המשמעות והסיכון של אובדן מידע עסקי. בדרך כלל, הוא מבוצע ללא תוכנת גיבוי מקצועית, כלומר אין הצפנת מידע, אין ניהול גרסאות, אין בקרת תקינות. מדיית הגיבוי נשמר בסמוך למידע עצמו ותפגע יחד איתו.
  • קלטות גיבוי
    פתרון מקצועי, אך סובל מכשלים רבים שנובעים מניהול לא מקצועי. מרבית העסקים לא מקפידים להוציא עותקים של הקלטות מחוץ לארגון, לא מבצעים שיחזור מדגמי, לא מקפידים על החלפת קלטות לפי הוראות יצרן. קלטות גיבוי רגישות לחום, לחות ואבק (מישהו אמר "ישראל"?) והסבירות לכשלים בשיחזור נתונים בעת הצורך גבוהים.
  • שירותי סנכרון
    שירותים כמו dropbox ו SugarSync מספקים סנכרון לענן. לא מדובר על פתרון גיבוי מכיוון שאין ניהול גרסאות, אין תמיכה והסיכוי לאובדן מידע בגלל טעות אנוש גבוהים מאוד. הבסיס לגיבוי מידע הוא שמירת מספר גרסאות לאחור. במקרה של מידע שנפגם, הוא יפגום גם בקבצים שיושבים בשירותי הסנכרון.

למידע מורחב אודות טכנולוגיות גיבוי

שירות גיבוי מרחוק לעסקים של RedX תומך בכל מערכות ההפעלה ובסיסי הנתונים הנפוצים.
לא משנה עם איזו טכנולוגיה אתם עובדים, לנו יש את הפתרון. אנו נגבה לכם את תוכנות הנהלת החשבונות (חשבשבת, רווחית, פריורטי, SAP), שרתי דואר, שרתי קבצים, בסיסי נתונים, שרתים ו/או מחשבי קצה מבוססי Windows, Mac, Linux.

מה מכיל המידע העסקי הממוחשב שלכם? וכמה הוא שווה?

  • רשימת לקוחות
  • חוזים – הסכמי התקשרות מול לקוחות וספקים
  • ספרי הנהלת חשבונות
  • חומר שיווקי
  • כל הדואר האלקטרוני הנכנס והיוצא
  • לוח הפגישות של עובדי החברה
  • מחירונים, מצגות, הצעות מחיר, נהלים, תקנונים.

קשה מאוד לאמוד את ערכו של המידע העסקי, אך המספרים תמיד יהיו בעשרות אלפי דולרים ומעלה ואובדנו יכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים.
האם גיבוי מידע כל כך יקר צריך להתבצע על מערכת מקומית?

 

במקרה של אובדן מידע מה המשמעות העסקית?
מרבית העסקים מייצרים מידע ממוחשב רב ויש נטייה להקל ראש בערכו.

אבל…

  • מה תעשו במקרה של תביעת לקוח או ספק, כאשר אין ברשותכם את ההסכם?
  • איך תחייבו לקוחות, אם אבדו חוזי השירות, המחירונים, ותיעוד ההתכתבויות?
  • כמה זמן ייקח להנהלת חשבונות, אם בכלל יהיה ניתן לשחזר את החומר לקראת מאזן?
  • איך יעבדו אנשי המכירות ביום שאחרי אובדן החומר השיווקי וכל המחירונים?
  • כמה יפגע המוניטין שלכם, אם תאבדו מידע עסקי של לקוחות שלכם?

באופן טבעי מרביתנו נוטים להדחיק ולהאמין שהמידע העסקי החשוב יושב לנו בראש. גם אובדן מידע של 3 ימי עבודה בחברה ממוצעת עולה אלפי שקלים.

שיחזור המידע הוא תהליך פשוט ביותר, וניתן לבצעו או על המחשב עליו מותקן הגיבוי דרך תוכנת הגיבוי או דרך אתר האינטרנט.
כל שנדרש הוא לבחור מה לשחזר וממתי והמערכת תחזיר לכם את המידע הנדרש לאן שתבחרו.
לא מסתדרים עם שיחזור המידע, טכנאי RedX ילווה אתכם בתהליך ללא עלות נוספת.
שיחזור מידע

הוראת ניהול ספרים בסביבה ממוחשבת מחייבת את הנישום לבצע גיבוי מידע של תוכנות הנה"ח לאתר מרוחק.
החוק מדבר על גיבוי ספרי הנהלת חשבונות בלבד. האחריות וההשלכות במקרה של אובדן עסקי תהיה על העסק עצמו.

גיבוי של מערכת חשבונות ממוחשבת

הוראת ניהול ספרים בסביבה ממוחשבת-משרד האוצר

אין מחיר למידע של לקוח!
שירות גיבוי מרחוק הוא פתרון זול מאוד ביחס לחשיבות ולערכו של המידע עליו הוא אחראי. RedX מיישמת כלים ונהלים רבים, בכדי לשמור על המידע של לקוחותינו:

  • הצפנת המידע
    המידע של הלקוח עובר הצפנה עם קוד שידוע רק ללקוח. אם קובץ הגיבוי יגיע לידיים לא מורשות הוא לא יכול לגשת למידע ולפתוח את הקובץ ללא סיסמת ההצפנה.
    פתיחת קובץ מוצפן עם סיסמה מורכבת אינה אפשרית באמצעים מקובלים ואפילו לא באמצעות חברות שיחזור נתונים מקצועית.
    RedX לא יכולה "לאפס" סיסמת הצפנה. במקרים בהם לקוח איבד את סיסמת ההצפנה לא ניתן לגשת למידע!
  • התראה במקרה של שיחזור מידע
    בכל מקרה של שיחזור מידע , מקבל הלקוח מייל אוטומטי המודיע לו מה שוחזר ומתי. כלי זה מבטיח בקרה של הלקוח במקרה, שמישהו מחזיק בהרשאות, אך מבצע פעולה שהוא אינו מורשה לה.
  • שמירה פיסית
    מערך השרתים והאחסון של RedX מאוחסן בחוות שרתים הכוללת גישה למורשים בלבד, שמירה פיסית 24/7 ומערכת מצלמות במעגל סגור.
  • שמירה טכנולוגית
    מערך השרתים והאחסון של RedX מצוי מאחורי מערכות אבטחה למניעת חדירות לשרת דרך האינטרנט. גם במקרה של חדירה עדיין לא ניתן לפתוח את הקבצים המוצפנים.
  • הסכמי סודיות
    כל עובדים החברה והמורשים לגשת לשרתים חתומים על הסכמי סודיות מחמירים.

לאחר כל גיבוי נשלח אוטומטית דו"ח מפורט!
הדו"ח כולל מידע האם הגיבוי הצליח או לא הצליח, איזה מידע גובה, מה נפח הגיבוי ואלו תיקיות מגובות.
ללקוח יש שליטה מלאה על כל תהליך הגיבוי!

גיבוי ענן מוצלח

שירותי הגיבוי של RedX תומכים בכל סוגי מערכות ההפעלה ובסיסי הנתונים הנפוצים. ומספקים מענה הן לגיבוי פשוט של תחנות קצה ועד לגיבוי מורכב בסביבת שרתים.

RedX היא בנק מידע. כל שירותי הענן שלנו עוסקים בניהול מידע עסקי ואנו מישמים כלים רבים, בכדי לשמור על המידע של לקוחותינו.
תהליך הגיבוי כולל הצפנה של המידע בצד לקוח, עוד טרם שהמידע מועבר דרך האינטרנט, וגם המידע המוצפן עובר בפרוטוקול SSL מאובטח (בדומה לחיבור לאתרי הבנק).
רמת האבטחה של שירות גיבוי מרחוק גבוהה יותר מכל פתרון מקומי שקיים ללקוח!

כן!
עוד יתרון גדול לשירות הגיבוי מרחוק הוא היכולת לבצע גיבוי למספר מחשבים מרוחקים. כך ניתן לבצע גיבוי לשרתי החברה וגם למחשבים הניידים של אנשי המכירות והמחשבים האישיים של ההנהלה בביתם.
לא!
שירות גיבוי מרחוק אנו מוגבל בנפח. להבדיל ממערכות מקומיות שמחייבות שדרוגים והרחבות יקרות בהתאם לקצב גדילת הנתונים של הלקוח. גיבוי מרחוק זו מערכת גמישה ולקוח יכול להתחיל בגיבוי בסיסי של 1-2GB ולגדול במידת הנדרש גם לגיבוי של Tera (אלף ג'יגה)  ויותר.
אחד היתרונות בשירות הגיבוי של RedX הוא שאין חבילות גיבוי, אלא תשלום לפי הניצול בפועל. כך הלקוח משלם בדיוק על מה שהוא צורך, מבלי לבצע שום שינוי או השקעה כספית.
התשלום בגין השירות מבוצע לפי נפח הגיבוי בפועל.
בכל חודש נבדק מה נפח הגיבוי בשימוש הלקוח והחיוב יהיה ביחס ישיר לנפח המנוצל. כך למעשה הלקוח משלם בדיוק על מה שהוא צורך ולא על חבילה שאינה בשימוש.
מחיר השירות  מתחיל ב-7$ לחודש.
ניתן לבצע הזמנה באופן עצמאי דרך עמוד גיבוי ענן או להשאיר פרטים מטה ומומחה שירותי ענן יחזור אלייך טלפונית.

צור קשר עם מומחה שירותי הענן שלנו עוד היום.

Contact us line
Sending