גיבוי מידע – דואר מנוהל

גיבוי מידע – דואר מנוהל 2015-11-09T11:55:04+00:00

האם יש לכם, באמת גיבוי למידע העסקי שלכם?

שירות Hosted Exchange נמכר באמצעות ספקים שונים בישראל ובעולם. רכיב הגיבוי הוא הרכיב הרגיש, המורכב והיקר ביותר.
ספקים רבים מבטיחים גיבוי לשירות, אך בדיקה יסודית תראה ללקוח שיש סיכון גדול למידע שלו, והגיבוי אצל חברה אחת לא זהה לגיבוי בחברה אחרת.

RedX היא הספקית היחידה בישראל, ובין הבודדות בעולם המספקות גיבוי עסקי מלא המאפשר שיחזור מערכת לאחור.

כמה עולה פגיעה במידע העסקי?
עלות יום עבודה בחברה קטנה, של 5 אנשים עומד במינימום על 2,380 ש”ח ביום (עלות מעביד של 5 עובדים לחודש, לחלק ל-21 ימי עבודה).
במקרה של פגיעה במידע העסקי’ הנזק של אובדנו כולל משמעויות כבדות של:
אובדן תכתובות מייל עם משמעות משפטית
אובדן אלפי אנשי קשר שנאספו במשך שנים – לקוחות, ספקים.
אובדן תיעוד פגישות ופגיעה זמנית בהתנהלות המשרד.
מידע שימושי הנשמש במייל: הרשאות, רישוי, תעודות משלוח, כתובות מייל, פרוייקטים, התחייבויות.
למעשה, מרבית המידע העסקי היום עובר ונשמר רק בסביבת האאוטלוק. עיקר שעות העבודה נעשה מול האאוטלוק.

האם הייתם מתקינים שרת במשרד ללא גיבוי מסודר?

גיבוי המידע בשרת Exchange בנוי על מספר שכבות:

  1. גיבוי פריטים שנמחקו – גיבוי חלקי
    רכיב המובנה בשרת הExchange, אשר שומר כל פריט שהלקוח מוחק בתיקיה זמנית למשך מספר ימים (בהתאם להגדרת הספק).
    דוגמא:
    לקוח שמחק בטעות מייל, פגישה או איש קשר יכול בקלות ובאופן מיידי לשחזר את המידע.
    מרבית הספקים בעולם שומרים מידע שנמחק למשך 30 יום. RedX שומרת את המידע למשך 90 יום.
  2. גיבוי עסקי מלא
    גיבוי המאפשר שיחזור תיבה לאחור (לפי מועד מבוקש). הגיבוי כולל יכולת של שיחזור במקרים של מידע שנפגם ולא רק במקרה של מחיקה.
    שיחזור תיבה לאחור הוא שיחזור המידע הנפוץ ביותר שנובע עקב טעויות משתמש ו/או באגים בתוכנות צד ג’.
    במקרים של עריכת מידע, גרירת מידע בין תיקיות, סנכרון לטלפונים חכמים, התקנת אפליקציות צד ג’ או וירוסים, נתקל המשתמש במצב המחייב החזרת המצב לאחור. במידה והמערכת לא כוללת גיבוי עסקי מלא, לא יהיה ניתן לבצע שיחזור מסוג זה. דוגמאות אמיתיות של שיחזורים שביצעה RedX להמחשה:

    לקוח שהתקין תוכנת CRM שמתחברת לתוכנת האאוטלוק. טעות קידוד הסנכרון ראשוני גרמה לכל הרשומות בעברית להפוך לג’יבריש ב-35 תיבות של עובדי החברה! לאחר התקנת אפליקציית Facebook על טלפון חכם נמחק כל התוכן (טלפונים, כתובות מייל, כתובות הערות) מרשומות אנשי הקשר פרט לשם האיש קשר. הרשומות לא נמחקו באמת, אלא נערכו ולכן נדרש שיחזור תיבה לאחור. מנהלת אדמיניסטרטיבית אשר בטעות גררה תוכן תיקיית דואר נכנס לתיקיית פריטים שנמחקו יצרה איחוד של מעל ל 12,000 רשומות, שלא ניתנות למיון מחדש. לא מדובר במחיקה, אלא בשינוי מיקום ולכן נדרש שיחזור תיבה לאחור. איש IT שביקש לסייע ללקוח להעביר אנשי קשר בין טלפונים חכמים גרם לשינוי במבנה הערכים ברשימה של 3000 אנשי קשר. רק שיחזור מידע יום לאחור החזיר את הנתונים למצבם הקודם. לקוח שרכש אייפון ועקב תקלה במהלך הסנכרון הוכפלו אנשי הקשר והפגישות בלוח השנה. רק שיחזור מידע יום לאחור החזיר את הנתונים. מספר אנשי הקשר בתיבה הגיע ל-460,000 (כמעט חצי מיליון רשומות), פעולה שלא ניתנת לתיקון על ידי גורם אנושי וגם תוכנות להסרת כפילויות יבצעו זאת במשך 3 שבועות, במקרה הטוב.
  3. גיבוי למקרה אסון
    גיבוי זה מיועד למקרי “טוטאל לוס” של מערכות. אם לאחר שדרוג גרסה המערכת לא עולה, או שיש תקלה חמורה במערך השרתים. שחזור מסוג זה מבוצע לעיתים מאוד נדירות ואינו מיועד למקרים של אובדן מידע למשתמש/ ארגון בודד.

ספקים רבים מציעים שירות זול שאינו כולל את הגיבוי העסקי, תוך הסתרת מידע זה באותיות קטנות וניסוחים שהמשתמש הממוצע לא יבין. בחירה במסלול זה צופנת בתוכה סיכון, שהמשתמש חייב לשכלל אותו ולהבין את המשמעות של אובדן מידע ללא יכולת שיחזור.

כיום לא קיים פתרון המאפשר גיבוי מידע אוטומטי באופן עצמאי על ידי לקוחות, שמעוניינים לבצע את הגיבוי בעצמם.

צור קשר עם מומחה דואר מנוהל שלנו עוד היום.

Contact us line
Sending