ניטור מערכות מחשוב ותקשורת

ניטור מערכות מחשוב ותקשורת 2016-10-12T19:19:35+00:00
ניטור

RedX ניטור מקצועי

שרת במהותו מיועד לניהול שירותים קריטיים ולכן הניטור הוא הכרח לתחזוקה מקצועית. ניטור שרת הוא ההבדל בין רפואה מונעת לתקלת שבר. האם התקלה תטופל לפני התרחשותה או אחרי קריסה?
כך לדוגמא במקרה של תהליך שנתקע ומגיע לניצול גבוה של המעבד או הזכרון, מנהל השרת יקבל התראה בזמן אמת ויידע לטפל בשרת ולא להגיע למצב שמשתמשי קצה פונים כשהשרת איטי או שהשירות קרס.
ניטור שרתים הוא רכיב חובה לכל שרת מנוהל!

בחלק מהמקרים קיימים שירותים הפרוסים על פני מספר שרתים או מחייבים תקינות של מספר רב של תהליכים. שירות דואר לדוגמא יכול להיות מושבת, למרות ששרת הדואר למעלה ועובד תקין והשירות יקרוס בגלל תקלה בשרת DNS (אשר במרבית המקרים מנוהל על ידי גורם חיצוני) או דומיין שפג תוקף.
הזמן שחולף בין התקלה ועד לאיתורה על ידי משתמשי הקצה יכול להימשך שעות ואף ימים בהם נגרם נזק בלתי הפיך לחברה.
שירותי הניטור המתקדמים של RedX מבטיחים ללקוח לדעת בזמן אמת על התקלה ולתקן אותה באופן מיידי.

מערכת הניטור של RedX יודעת לנטר לא רק זמינות שרתים, תהליכים בשרת, זמינות פינג, אלא הרבה יותר. יש לנו ניטור אבטחה לאתרים, ניטור לשמות מתחם (Domain) ו-DNS ויכולת לבדוק ביצועים של מערכות. דוחות פעילות מתקדמים, התראות בחריגות מהסטנדרט הקיים.
אנו יודעים לספק שירותי התראה טלפוניים לכונן, בכדי להבטיח שיש מי שמתעורר ומטפל בקריאה (לאלו ש-SMS לא מעיר אותם).
אתם צריכים לבחור מה לנטר, כל כמה זמן ואיך לקבל את ההתראה. הצוות המקצועי של RedX יסייע באפיון מקצועי והגדרה מתקדמת בהתאמה אישית לצרכי הלקוח.

ניטור שירותים קריטיים

שירותי הניטור המתקדמים של RedX הם הפתרון המושלם לבקרה של מערכות רגישות.
מגוון ניטורים לכל מטרה: ניטור שרתים, ניטור פינג, ניטור תעבורה ותקשורת, ניטור זמינות אתרים, ניטור שירותי דואר, ניטור ניצול משאבים ועוד עשרות סוגי ניטורים.
מערכת הניטורים של RedX יודעת להתריע באופן מותאם אישית לדרישות הלקוח: התראה במייל, התראה ב-SMS, התראה טלפונית על ידי כונן.
בנוסף, ניתן לקבל שירותי NOC אשר מספקים מענה 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה לתפעול ההתראות מול הגורמים הרלוונטים.

צור קשר עם מומחה ניטור

יתרונות הניטור של RedX

  • ניטור אוטומטי עם למעלה מ-500 סוגי ניטורים שונים.
  • ממשק ניהול פשוט וידידותי.
  • תחזוקה ותמיכה 24/7 בעברית!
  • התראה במייל, ב-SMS ובטלפון.
  • מערכת ניטור ביתירות גבוהה.
  • דוחות מותאמים אישית.
  • ניטור מחזורי משתנה מדקה ומעלה.
  • אסקלציה והגדרה מתקדמת להתראות חכמות.
  • רמת אמינות גבוהה במיוחד (High reliability)
  • ניטור לשירותי ענן ושירותים חיצוניים.
  • הקמה ותחזוקה על ידי מומחי מערכות ניטור ובקרה.
  • שירותי מומחה משלימים לתפעול התראות ותקלות.

סוגי ניטור מחירים

שירותי הניטור של RedX כוללים מגוון כה רחב של שירותים וסנסורים ולכן הצעת המחיר מבוצעת לאחר איפיון צרכים מול הלקוח מול מנהל המוצר.

  • מחיר הניטור מתחיל ב-5 ₪ לחודש ונבנה בהתאם לרכיבי הניטור, מחזור הניטור, וסוגי ההתראות הנדרשים.
  • שירותי ניטור נפוצים: Bandwidth Monitoring Sensors, Web Servers (HTTP) Sensors, SNMP Sensors, Windows WMI/Performance Counters Sensors, Linux/Unix/OS X Sensors, Virtual Servers Sensors, Mail Servers Sensors, Database Servers Sensors, File Servers Sensors, Various Servers Sensors, VoIP and QoS Sensors, Hardware Parameters Sensors.
  • שירות הניטור כולל סנסורים ייעודים לשרתים וירטואליים, שרתי אירוח אתרים, מסדי נתונים, שרתי דואר וציוד תקשורת.
  • סנסורים ייעודים לניטור חומרה ממותגת (APC, Cisco, Dell, HP, IBM, Juniper, Lenovo, NetApp, QNAP, Synolgy),
  • תמיכה ייעודית בסביבות וירטואליות: Citirix, MS Hyper-V, SCVMM, Virtuozoo, VMware.
צור קשר עם מומחה ניטור

שאלות נפוצות

מה זה ניטור?

ניטור הינו שירות המבצע מעקב אחרי תנאים או תהליכים, שהוגדרו מראש לצורך שליטה ובקרה על מערכות רגישות.
סוג – לכל ניטור יש סנסור ייעודי, אשר יודע לבדוק את הרכיב הנדרש, בהתאם לסוג התקשורת מול הרכיב והגדרות ייעודיות הנדרשות לבדיקה.
מחזור – ניתן להגדיר בדיקה בכל מחזור נדרש החל מדקה. כך לדוגמא, ניתן להגדיר שבמקרה ששרת אינו מגיב יש לשלוח התראה ב-SMS לכונן לאחר 3 מחזורים של חוסר מענה.
ערך חריגה – הגדרה לערך נורמטיבי ומתי יש לשלוח התראה על חריגה, לדוגמא במידה ונפח הכונן הקשיח עלה על 80% (פחות מ20% פנוי).
סוג התראה – נקבע לפי תעדוף הטיפול הנדרש להתראה והגורם המטפל, ניתן לקבל התראה במייל, ב-SMS ובטלפון על ידי גורם אנושי.
אסקלציה – מערכת הניטור יודעת להגדיר גורם משני להתראה במקרה ומשך התקלה ארוך במיוחד. לדוגמא, שרת שאינו זמין, ישלח התראה למנהל הרשת ולאחר שעה למנכ”ל החברה.
אחר – קיימים עוד מגוון רחב של הגדרות מתקדמות לניטור, אך אלו נעשים כחלק מהאיפיון המקצועי שאנו מבצעים מול הלקוח בתהליך הקמת השירות.

למה נדרש ניטור מתקדם?

מרבית החברות מסתפקות בניטור הבסיסי ביותר: ניטור זמינות לשירותים השונים. 2 דוגמאות פשוטות ונפוצות יענו לשאלה זו:

  • ניטור אתר – העובדה שאתר זמין לא אומרת בהכרח שהוא עובד בצורה תקינה. למשל, אתר שנפרץ ובעמוד הבית הוגדרו תכנים אחרים יחשב על ידי מערכת הניטור כאתר זמין ותקין, לכן נדרש ניטור מתקדם יותר, שיודע לבדוק את תוכן האתר.
    ניטור מתקדם יותר לאתרים הוא ניטור אבטחה, אשר סורק את האתר ומאתר פריצות, רוגלות, וירוסים, קישורים פוגעניים, פגיעה בבסיסי נתונים ועוד.
  • ניטור שרת – הניטור הבסיסי, שבוחן אם האתר למעלה, אינו נותן מענה אם השירותים עובדים. האם שרת הSQL רץ באופן תקין? האם המעבד עובד ב-100% ללא סיבה לגיטימית?

ניטור זמינות בסיסי יתריע במקרה של נפילה, בעוד שניטור מקצועי מתקדם יתריע ברוב המקרים עוד לפני הנפילה ויספק זמן לאיתור התקלה, מבלי שמשתמשי הקצה יבחינו כלל בבעיה.

כיצד מתחברים לשירות?

חיבור לשירות מבוצע באמצעות צוות התמיכה של RedX לאחר ביצוע איפיון מסודר ובניית חבילת גיבוי לפי דרישות הלקוח.
חבילת הגיבוי כוללת ניטור לשירותים שאופיינו על ידי הלקוח, הגדרת מחזור הגיבוי ההתראות הנדרשות ורמת השירות הנדרשת.

מהיכן מבוצע הניטור?

שרתי הניטור מבוזרים במספר יבשות שונות, בכדי להבטיח שזמינות השירותים קיימת גם מאתרים מרוחקים.
ניטור ברשת הפנימית אינו מספק במקרה של נפילת תקשורת חיצונית לאתר הלקוח.
גם ניטור מישראל בלבד אינו מספק, שכן חלק מהתקלות קשורות לבעיות בתקשורות בין ישראל לעולם.
בנוסף, חלק מהניטורים מיועדים לבדוק ביצועים מאתרים מרוחקים וחשובה הבדיקה מיבשות שונות בהתאם לצורך של הלקוח.

למה נדרשים מספר סוגי התראות?

התראות ניטור קיימות ב-3 ערוצים: דואר-אלקטרוני, SMS וטלפון.

  • התראה בדוא”ל
    ההתראה הבסיסית מבוססת על דואר אלקטרוני, אך שמורה להתראות עם רמת קריטיות נמוכה, שכן לרוב זמן התגובה למייל הוא הנמוך ביותר, ובחלק מהתקלות המנוטרות, שרת הדואר של הלקוח לא עובד תקין ולכן הוא לא יקבל התראה.
  • התראה ב-SMS
    נועדה לספק מענה מהיר יותר על ידי הגורם האחראי לתפעול השרת. התראה זו מספקת מענה גם במקרה של תקלה בשירותי הדואר.
  • התראה טלפונית אנושית
    מיועדת למערכות קריטיות עם רגישות גבוהה, עם שירות הטלפוני עובד 24 שעות ביממה, 364 יום בשנה (למעט יום כיפור). השירות כולל התקשרות טלפונית לכונן ובמקרה של חוסר מענה לגורם חלופי. ניתן להגדיר עד 4 גורמים שונים בתעדוף שהוגדר מראש על ידי הלקוח.

ניתן להגדיר כל התראה למספר גורמים בו-זמנית.

מה זו התראת False-Positive?

False Positive Alert היא התראת סרק. התראה זו נגרמת משלוש סיבות עיקריות:

  • מערכת ניטור לא מקצועית.
    קיימות מערכות רבות בשוק שרמת אמינותן נמוכה מאוד מסיבות טכניות רבות. מערכות אלו מייצרות לעיתים קרובות התראות סרק, דבר שגורם לטרטור של הגורמים הטכניים ולאחר מכן התעלמות מהתראות בגלל חוסר אמינותן.
  • שרתי אירוח ו/או תקשורת לא איכותיים לסביבת הניטור.
    הניטור מבוסס על תקשורת יציבה ואיכותית ומערך שרתים אמין. בכל מקרה שתנאים אלו לא מתקיימים, בין אם בצד המנטר ואם בצד המנוטר יתקבלו התראות סרק.
  • הגדרות לא מקצועיות.
    הגדרת ניטור מקצועי, כוללת רכיבים רבים ומאפיינים רבים. הגדרה מקצועית מצמצמת את התראות הסרק למינימום ומבטיחה ניטור איכותי, יציב ואמין.
    דוגמא בסיסית היא הגדרת התראה לאחר מספר בדיקות חוזרות ולא בדיקה אחת כושלת, שיכולה להגרם מכשל תקשורת נקודתי ולא מצדיקה התראה.

מה זה שירותי NOC?

Network Operations Center – מרכז תפעולי לשירותי תקשורת.
מרכז ה-NOC של RedX מספק ניטור ובקרה 24/7, צוות התמיכה מפעיל נוהל תפעול ואסקלציה, שתואם עם הלקוח מראש.
צוות NOC מוכשר לתפעול תקלות בסיסיות בשרתים וציוד המנוהלים על ידי הלקוח או תפעול מלא לכל הנדרש לשירותים בניהול RedX.
ניתן למשל להקפיץ את איש המחשבים של הלקוח בנוגע לבעיות תקשורת, לממש אחריות חומרה לשרת מול IBM, או לבצע איתחול לשרת המנוהל אצל ספק צד ג’.

שירותי NOC מיועדים לעסקים המבקשים שירות שו”ב ותפעול אפקטיבי ויעיל בכל מקרה של חשד לתקלה.

צור קשר עם מומחה ניטור

למה לבחור RedX?

מחוייבים לשקט שלך!

  • 18 שנות ותק ויציבות.
  • פתרונות יציבים ואמינים.
  • שירותי ענן מנוהלים (לא ניהול עצמי).
  • תמיכה ושירות בעברית.
  • מערך שרתים ופתרונות מתקדמים.
  • ספק ולא מפיץ – השפעה ישירה על איכות ומהירות התמיכה.
  • תחזוקת מערכות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
  • שקיפות והגינות צרכנית.
  • SLA וסטנדרט שירות מהמחמירים בישראל.
  • פורטל לקוחות מתקדם לתיעוד ושקיפות מתקדמים.
  • סל שירותים מקיף – One Stop Shop.
  • כח-אדם מקצועי, יציב ואיכותי.
  • שימור ידע וניסיון של מאות לקוחות ואלפי משתמשים.
  • פתרונות וידע מעשי לתפעול תקלות מקומיות.
  • מאגר מידע וכלים לניהול עצמי.
  • זמני תגובה מהירים במיוחד.