NOC

NOC 2016-10-12T19:19:32+00:00
NOC

מה זה NOCit

ניטור הינו הרכיב/ שירות, אשר אחראי להתראה במקרה של פעילות חריגה או חוסר זמינות של המערכות. שירות ניטור ישלח מייל או SMS ויתריע על הבעיה.
NOC הוא השלב התפעולי מרגע קבלת ההתראה ועד חזרה לשיגרה. לוודא שאכן יש תקלה, שהגורם הטכני קיבל את ההתראה ונכנס לעבודה ועדכון סטטוס למנהלים.
שירותי NOC הם שירותים מתקדמים בהתאמה אישית לצרכי הלקוח. תמהיל השירות כולל בדיקה של כל התראה לפני הקפצת כונן, הפעלת הגורמים הטכניים, מימוש אחריות לחומרה, ביצוע פעולות טכניות ברמת Tier1, תיעוד מלא של התהליך ופרסומו לגורמים הרלוונטים וביצוע אסקלציה בין הגורמים הרלוונטים.
תכולת השירות נקבעת יחד עם הלקוח לאחר אפיון מקצועי. בדרך כלל, מדובר בהגדרות דינמיות עם מקצה שיפורים תמידי, בכדי להגיע לאופטימיזציה ושקט מקסימלי.
למה לשלם על שירות אם אפשר לרכוש מערכת ניטור עצמאית? NOCit מציעה יישום טכנולוגיות ניטור רבות, בידע עצום ומתודולוגיית עבודה, שמבטיחות איפיון מדוייק ואמין. מרכז ה-NOC חוסך ללקוח כסף רב בעלויות התפעול היקרות של הקמת מוקד NOC פנימי.
מערכת ניטור ממוצעת כוללת מאות סוגי ניטור עם אלפי הגדרות. האם הצוות הטכני שלכם מחזיק בידע ובניסיון להקמה ותפעול של מערכות אלו?
NOCit הוא שירות, שמהותו לייצר שקט ללקוח, למנוע התראות שווא ולהבטיח חזרה לשיגרה בזמן הקצר ביותר.
אנחנו חוסכים זמן, כסף והרבה ומתח נפשי. זו העבודה שלנו. זו המיומנות שלנו!

NOC as a Service

Network Operations Center
שירותי ה-NOC של RedX מציעים את הפתרון המושלם לניטור ותפעול של הגורמים הטכניים במקרה של התראה ללקוחות המחזיקים מערכות מחשוב קריטיות.
מחלקת ה-NOC עובדת 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע 365 יום בשנה ומנהלת בזמן אמת באופן מדוייק ומקצועי את התהליך, את הטכנאים, מימוש אחריות, שירותי אצבע ותפעול טכני של המערכות, בכדי לחזור לשיגרה במינימום זמן, בתיעוד מלא ומסודר תוך עידכון של הגורמים הרלוונטים תוך כדי האירוע.

NOC Flowchart

יתרונות שירותי NOCit

  • הקמה והטמעה של מערכת ניטור מתקדמת.
  • הגנה והתראה מונעת בטרם פגיעה בשירות.
  • צוות מקצועי וזמין 24x7x365.
  • איתור מהיר של תקלות והפעלה מיידית של הגורמים הטכניים.
  • ווידוא של קליטת ההתראות ותחילת עבודה של הגורם האחראי.
  • אסקלציה לפי זמינות ו/או שיקולים טכניים
  • ניהול עמוד "סטטוס שירות" ללקוחות הקצה.
  • עדכון דרג ניהולי בזמן אמת.
  • פרסום Log אירוע לכל הגורמים הרלוונטים תוך כדי ניהול האירוע.
  • הפעלת Run Book מוגדר מראש לניהול האירוע וללא מעורבות לקוח.
  • תיעוד ושקיפות מלאים לכל אירוע שאותר ואופן התנהלותו.
  • ניתוח ולימוד מתמיד לשיפור וייעול התהליכים.
  • ניטורים חכמים עם יכולת לבקרה מתקדמת.
  • הפעלת אחריות מול יצרני חומרה/ שירות לשיקום באופן שקוף ללקוח.

NOC פנימי או חיצוני?

כללי פנימי חיצוני
מערכת ניטור במרבית העסקים ניטור על ידי השגחה מדגמית על ידי צוות הטכני ו/או התראה, שמבוצעת על ידי משתמש קצה. ניטור על ידי מערכות מתקדמות, מעל ל-200 סנסורים ייעודיים, שימוש במספר כלים שונים.
הטמעה הקמה והגדרה על ידי הצוות הטכני המקומי. לרוב, עם ידע מוגבל בעולם הניטור. הקמה על ידי מומחה מערכות ניטור שו"ב.
התראה לרוב, שימוש בצוות הטכני הקיים, שנדרש לזמינות לא סבירה. מוקד אנושי 24x7x365
תפעול – ניהול אירוע מבוצע באופן ספונטני ללא תהליכים מובנים וללא מתודולוגיה. תפעול מסודר, מדוייק, מבוקר, מתועד ומנוהל.
בניית תהליכים לרוב לא קיים, ומה שקיים נעשה באופן בסיסי. בניית תהליכים על ידי צוות מיומן ובעל ניסיון תפעולי עשיר, מקצה שיפורים מתמיד לייעול התפעול.
כלים מצומצמים עם שליטה ותפעול בסיסי. כלי ניטור ותפעול אירוע מתקדמים, מקצועיים, בהטמעה מתקדמת.
משאבים לרוב מאולתר, מצומצם. ככל שהמערכת יותר מסודרת מדובר בעלויות תפעוליות החל מ-15,000$ לחודש (5 עובדי משמרות, מנהל, חדר ניטור, עלויות רישוי ותפעול מערכות והכשרת עובדים). פתרון ברמת Enterprise מובנה בשירות לכלל הלקוחות.
 התראות שווא  דורשות טיפול של הצוות הטכני, מייצרות תיסכול ו/או התעלמות. מטופלות על ידי המוקד ללא התערבות לקוח.
שורה תחתונה תפעול תקלות מאוחר מידי, ארוך מידי, יותר השבתות ותפעול תחת לחץ כבד. פחות תקלות, יותר יעילות תפעולית, חסכון כספי, הורדת לחץ נפשי ושקט אמיתי

שאלות נפוצות

מה זה NOCit?

NOCit הוא מיתוג שירותי ה-NOC של RedX. המונח הטכני הנפוץ NOC הוא צר ובסיסי יותר מסל השירותים שלנו, שהורחב באופן ניכר, כדי לאפשר מענה לכל רכיב, שניתן לניטור ופיקוח. ניטור פשוט של בדיקת זמינות שרת, ניצול מעבד או רוחב פס הם מיושנים ומוגבלים. הפתרונות של היום יידעו להתריע לפי ניתוחים חכמים תוך הבנה סטטיסטית ולימוד תוך כדי תנועה. כך לדוגמא שרת שבאופן יומי מבצע "ריצת לילה" עם ניצול גבוה של מעבד וזכרון לא יפעיל התראה. לעומת זאת, אותו השרת ידע להפעיל את צוות ה-NOC במהלך היום, כאשר אותם נתונים בדיוק ייחשבו כפעילות לא תקינה.

NOCit כולל מעל ל-200 סוגי ניטורים שונים, החל מניטור ייעודי למותגי שרתים נפוצים, ציוד תקשורת, תעבורה, שינויים ברשומות DNS, בדיקת תעבורת דואר רציפה, מרכזיות, טמפרטורה, מספר פניות לשרת ובדיקת תהליכים.

למה NOCit הוא הפתרון הטוב ביותר עבורכם?

NOCit עושה יותר. יש לנו יותר סנסורים, כך שאנו יודעים לבצע ניטור חכם ויעיל יותר. יש לנו ידע וניסיון מוכח, כך שתהליך ההטמעה יניב פירות בצורה מהירה וגדולה יותר. יש לנו שירות מתקדם יותר, כך שניהול האירוע יתבצע מהיר ויעיל ויש לנו נוכחות שתבטיח לימוד ושיפור מתמיד, בכדי לצמצם את כמות ההתרעות ולקצר את משך הטיפול בהן, אם ברמה פרטנית מותאמת אישית לכל לקוח ואם ברמה רוחבית, כך שהפקת לקחים אצל לקוח אחד תיושם אצל כל הלקוחות הרלוונטיים.

מה ההבדל בין ניטור ענן לשירות NOC?

הקשר היחיד בין המילה ניטור ל-NOC היא ששירותי ה-NOC מופעלים על ידי מערכות ניטור. התראה של מערכת הניטור היא זו שמפעילה את צוות ה-NOC.
כל מי שהתנסה בהפעלת שירות ניטור פנימי או חיצוני באופן עצמאי מכיר את הבעיות: התראות סרק, מגבלות טכניות להגדרת סל ניטורים רחב, SMS שלא הגיע, כונן שלא התעורר, המתח התמידי והצורך להיות זמין תמיד, המנהל שרוצה לדעת מה קורה וגם המנהל של המנהל, שמתקשר עצבני לאיש הטכני שבמקום לתפעל תקלה עסוק בעידכון מנהלים ולקוחות.

NOC הוא הפתרון לכל הבעיות הללו. NOCit עושה את זה טוב יותר!

מה כולל השירות?

שירותי NOC מותאמים אישית לכל לקוח. לא מדובר במוצר מדף, אלא בבניית פתרון וניהול תהליכים בהתאמה למערכות הלקוח, הגורמים הטכניים המעורבים ורמת השירות (SLA) הנדרש.
סל השירות כולל:

  • שירותי ניטור ו/או ניהול מערכות הניטור הקיימות ברשות הלקוח.
  • מחזור פעילות מלא / שירותי לילה / סופשבוע וחגים
  • ווידוא תקלות בטרם הפעלת נוהל תקלה.
  • ביצוע RunBook לתקלות ידועות, בהתאם להנחיות הלקוח.
  • הפעלת גורמים טכנים, התראה במייל/ SMS/ טלפון ווידוא של תחילת עבודה.
  • ביצוע אסקלציה לגורמים בכירים לפי לוחות זמנים ידועים.
  • הפעלת צד ג' לתפעול תקלות בהתאמה לאירוע (מימוש אחריות, בונה אתרים, חברות Hosting)
  • שליחת עדכונים לדרגים ניהוליים.
  • איסוף לוג אירוע ופרסומו לגורמים הרלוונטים בזמן אמת.
  • ניהול ובקרת אירוע עד חזרה לשיגרה.
  • הוצאת דו"ח אירוע והפקת לקחים ומקצה שיפורים.

אלו סוגי ניטורים קיימים בNOCit?

NOCit כולל מעל ל-200 סנסורים ייעודיים שונים ואנו יודעים לספק מענה למרבית המערכות הנפוצות בשוק: ניטור זמינות שירותים, אתרים, שרתים, תקשורת, תהליכים, שירותי דואר, בסיס נתונים, קישוריות אינטרנט.
שירותי הניטור יכולים לספק מענה כמעט לכל דרישה ו/או צורך של הלקוחות.

עם אלו מערכות ניטור אתם עובדים?

NOCit עובדת עם מספר של שירותי ניטור ואנו מרחיבים את המערכות בהתאם לצרכי לקוח. המערכת המרכזית הינה PRTG, אשר מסוגלת לספק מענה מלא למרבית הלקוחות. לקוחות המבקשים שירותי NOC המבוססים על מערכת ניטור קיימת ברשות הארגון יקבלו מענה מלא.

כיצד מתבצע ניהול אירוע?

ניהול תהליך אירוע משתנה בהתאם לסוג ההתראה. התראה קריטית, שדורשת פעולה מיידית 24/7 תפעיל את צוות ה-NOC מיד עם קבלת ההתראה. ווידוא התקלה יתבצע בטרם הקפצת הגורמים הרלוונטים. מנקודה זו בה יש זיהוי ודאי של תקלה, מופעל נוהל תקלה כללי ו/או מותאם ספציפית לסוג ההתראה ויכול לכלול:

  • ביצוע פעולות במערכות הלקוח לפי הגדרות שנקבעו מראש (אתחול שרת, אתחול שירותים, הרצת סקריפט, מימוש אחריות).
  • התראה לגורמים הטכניים במייל/ SMS/ טלפוני ווידוא קליטה וכניסה לעבודה.
  • ניהול תהליך תפעול התקלה לפי לוחות זמנים, ביצוע אסקלציה, עדכון דרג ניהולי.
  • פרסום לוג אירוע בזמן אמת לכל הגורמים הרלוונטים.
  • סגירת אירוע בחזרה לשיגרה.

למה לבחור RedX?

מחוייבים לשקט שלך!

  • 18 שנות ותק ויציבות.
  • פתרונות יציבים ואמינים.
  • שירותי ענן מנוהלים (לא ניהול עצמי).
  • תמיכה ושירות בעברית.
  • מערך שרתים ופתרונות מתקדמים.
  • ספק ולא מפיץ – השפעה ישירה על איכות ומהירות התמיכה.
  • תחזוקת מערכות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
  • שקיפות והגינות צרכנית.
  • SLA וסטנדרט שירות מהמחמירים בישראל.
  • פורטל לקוחות מתקדם לתיעוד ושקיפות מתקדמים.
  • סל שירותים מקיף – One Stop Shop.
  • כח-אדם מקצועי, יציב ואיכותי.
  • שימור ידע וניסיון של מאות לקוחות ואלפי משתמשים.
  • פתרונות וידע מעשי לתפעול תקלות לוקליות (מקומיות).
  • מאגר מידע וכלים לניהול עצמי.
  • זמני תגובה מהירים במיוחד.